Van harte aanbevolen: Aktie!

14 oktober 2022

Van harte aanbevolen: Aktie!

Het roerige actieverleden van Twente staat centraal in het nieuwe boek AKTIE! van journalist-historicus Marco Krijnsen. Hij verdiepte zich in vijf decennia acties tegen o.a. UCN Almelo, vliegbasis Twenthe, asbestproducent Eternit, wapenfabrikant Hollandse Signaal Apparaten en de chloortransporten van Akzo. Twee fulltime actievoerders van het eerste uur, de opstandige dominee Jan de Jongh en de ‘rode missionaris’ Jean Rouwet, waren bij veel acties betrokken. Ze staan symbool voor de ongekende opleving van politiek en maatschappelijk activisme vanaf 1970.

De Jongh, Rouwet en Remi Poppe (oud-Kamerlid van de SP en voorvechter van het asbestverbod) nemen de eerste exemplaren van AKTIE! in ontvangst op vrijdag 21 oktober a.s. in poppodium Metropool in Hengelo (Industrieplein 10).

Wij nodigen u van harte uit om bij de boekpresentatie aanwezig te zijn. Inloop vanaf 15 uur, start programma om 15.30 uur. U kunt zich aanmelden via: info@rogeko.nl We zien uw komst graag tegemoet! Uitnodiging boekpresentatie

Roel Kok (uitgever) en Marco Krijnsen (auteur)