SP Borne gaat door met een zetel

21 maart 2022

SP Borne gaat door met een zetel

Natuurlijk hadden we als SP Borne gehoopt op de twee zetels die we in 2018 hadden. De tweede zetel was toen wel een restzetel, die we overigens al snel kwijt raakten, toen de toenmalige lijsttrekker uit de SP stapte. Als afdeling kijken we terug op een goede campagne. Deze begon op 19 februari met een bezoek aan de wijken Spanjaardswijk en Letterveld waar we met de bewoners spraken. De thema-avond ‘Onbeperkt Borne’ was een succes en krijgt zeker een vervolg. Tijdens het flyeren en bij onze stand spraken we mensen die voor het eerst op ons zouden stemmen. Mieke Visser gaat zich als raadslid samen met de commissieleden Frans Schoon, Roel Vrieze en Toon Peters inzetten voor de speerpunten uit ons verkiezingsprogramma.

De SP behaalde 808 stemmen. Uitgesplitst naar stembureau/wijk leverde dat de volgende percentages op:
Tichelkamp e.o. 12,5%; Spanjaardswijk 10,2% ; Centrum/Wensink-Noord 9,8%; Dijkhuis e.o. 9,6%; Letterveld 8,9%; Wensink-Zuid/Sterrenbuurt 8,7%; StroomEsch 7,8%; Oldhof e.o. 7,1%; Borne-Midden 6,4%; Vogelbuurt e.o. 6,3%; Hertme 6%; Zenderen 5,5%; Bornsche Maten 4,2%.