Voortschrijdend inzicht of verkiezingsstunt?

22 februari 2018

Voortschrijdend inzicht of verkiezingsstunt?

Foto: Henri Bijkerk

Het CDA draait in de kwestie Verbindingsweg en Zenderen. Hoera! Het CDA is nu ook van mening dat de aanleg van een westelijke randweg om Zenderen een oplossing kan bieden voor de verkeersoverlast en dat de door het College (inclusief CDA) geplande Verbindingsweg de verkeersoverlast in Zenderen alleen maar doet toenemen. Dat wisten we toch al lang? Dat weten we eigenlijk al jaren, sinds de MER rapportage en het onderzoek van HasKoning. De zogenoemde 5b variant ligt al lang op tafel als alternatief! De SP heeft samen met de inwoners van Zenderen al in september 2017 actie gevoerd voor het alternatief de 5b variant en recent hebben de inwoners zelf opnieuw aandacht gevraagd voor de situatie in Zenderen. Het CDA (Overijssel) vraagt Gedeputeerde Staten om ‘robuuste’ oplossingen. Als GS die westelijke randweg niet ziet zitten,wil het CDA alternatieven horen (bron: Tubantia 23 februari 2018). Is het zo dat de CDA stemmen in Zenderen niet verloren mogen gaan? Is dat de reden van de draai?