Kom op 26 februari naar 'Red ons pensioenstelsel'

23 februari 2018

Kom op 26 februari naar 'Red ons pensioenstelsel'

Het Kabinet wil een ander pensioenstelsel met individueel opgebouwde pensioenpotjes in plaats van een collectief stelsel van pensioenfondsen. De sociale partners moeten deze plannen dit jaar gaan vormgeven. Daarna wordt er een nieuwe wet gemaakt.

Mankeert er echt iets aan ons huidige stelsel? Wat is er waar van de bewering dat de pensioenen in de toekomst niet meer betaald kunnen worden? Is de vergrijzing mede een oorzaak, of is dit een mythe? Wat betekenen deze plannen voor de werknemers van nu, zoals jongeren met flexcontracten? En hoe zit dat met (gedwongen) ZZP-ers die zich mogelijk verplicht moeten gaan verzekeren? Allemaal vragen waarop twee deskundigen op maandag 26 februari in het Kulturhus uitgebreid ingaan.Iedereen in Borne en omgeving die meer wil weten over deze ingrijpende plannen en over de toekomst van zijn of haar pensioen is van harte welkom op deze thema avond. Er zal ook volop gelegenheid zijn om andere vragen over dit thema te stellen. Aanvang: 19.30 uur. Inloop vanaf 19.00 uur.