Zenderen in actie!!

26 september 2017

Zenderen in actie!!

Foto: Henri Bijkerk

Een groot aantal inwoners van Zenderen gaven gistermiddag gehoor aan de oproep van de SP om te demonstreren tegen de aanleg van een Verbindingsweg langs Borne. De lange files in Zenderen tijdens de spitsuren zouden daardoor alleen nog maar langer worden, in plaats van dat ze worden opgelost. De SP heeft de afgelopen dagen flyers en raambiljetten uitgedeeld. Tijdens de actie werden bordjes aan lantaarnpalen bevestigd en flyers aangeboden aan weggebruikers. De meer dan honderd aanwezige inwoners van het Bornse kerkdorp bleken ook creatief in het maken van borden en het bedenken van leuzen.

Met de Dorpsraad Zenderen is de SP (en andere oppositiepartijen) van mening dat de geplande Verbindingsweg:
- nauwelijks een oplossing biedt voor inwoners van Borne
- door de aanzuigende werking van de weg voor de inwoners van Zenderen nog meer verkeersoverlast oplevert
- voor veel ondernemers op het industrieterrein de Molenkamp nadelen oplevert qua bereikbaarheid en zichtbaarheid
- een te duur project is, waarvoor de Bornse bevolking diep in de buidel moet tasten via de OZB en het opsouperen van de beleidsreserve

Voor meer info klik in de sidebar links op ‘dossiers’ en vervolgens ‘verbindingsweg’.