Twentse SP in actie tegen afbraak ZGT

28 juni 2017

Twentse SP in actie tegen afbraak ZGT

De SP Hengelo was verrast en geschokt door de nieuwste berichten over op handen zijnde miljoenenbezuinigingen bij de Ziekenhuisgroep Twente (ZGT), waarbij de toekomst van arbeidsplaatsen in Almelo en Hengelo en het voortbestaan van de spoedeisende hulp in Hengelo op het spel worden gezet. Daarom roept de SP Hengelo inwoners in Twente op om het verzet daartegen vorm te geven onder het motto: “Spoedeisend hulp gezocht!“. Uiteraard steunt de SP Borne deze actie. Wij zullen op de markt en in het centrum aanwezig zijn om steunbetuigingen aan de actie te verzamelen.

Afgelopen week heeft de SP fractie in Hengelo de andere raadsfracties opgeroepen voor een gezamenlijk gesprek met de raad van bestuur ZGT waarin zij uitleg komen geven over de ontstane situatie. Blijkbaar heeft het gefuseerde ziekenhuis fors meer kosten gemaakt, dan er door de verzekeraars worden vergoed. Deze extra kosten worden naar zeggen veroorzaakt doordat er meer ouderen na een opname of behandeling niet meer naar huis kunnen en het ziekenhuis hen langer dan gepland zorg moet bieden.

Een week eerder werd bekend dat de verhuizing van de huisartsenpost binnen de muren van het Hengelose ziekenhuis geen doorgang kan vinden. De geplande verbouwingsplannen daarvoor zijn nu stopgezet en de huisartsen vrezen nu zelfs dat de hele afdeling Spoedeisende Hulp (SEH) uit Hengelo verdwijnt.

Meer info of
meedoen? borne@sp.nl of 0647193333