2014: We zijn er klaar voor!

13 januari 2014

2014: We zijn er klaar voor!

2014 moet een bijzonder jaar worden voor de SP in Borne. Zeven jaar geleden opgericht en met een ledengroei van 40 (in 2007) naar 75 nu, staan we klaar om voor het eerst deel te nemen aan gemeenteraadsverkiezingen. Niet dat een partijafdeling zonder fractie geen bestaansrecht heeft, dat hebben we de afgelopen jaren wel bewezen. Maar het is mooi dat kiezers die landelijk SP stemmen, nu ook op hun eigen partij kunnen stemmen.

In Borne doen acht partijen een gooi naar negentien te verdelen zetels. De opkomst zal laag zijn. Deze was in 2006 63%, in 2010 55% en zal als de trend zich voortzet dit jaar onder de 50 % uitkomen. De SP in Borne haalt bij landelijke en provinciale verkiezingen de hoogste percentages in wijken met de laagste opkomst. Onder niet-stemmers zit veel potentiële SP-aanhang. Deze kiezers moeten we ervan overtuigen dat er nu iets te kiezen valt.

Het verkiezingsprogramma voor 2014-2018 is klaar. Zie voor de tekst links op de website in het menu bij Programma.

Ook de kandidatenlijst is vastgesteld. Zie hieronder de kandidaten:

1. Tom Verreussel Rogge 64
2. Ans van Duuren  De Ruyterstraat 18