PvdA en SP samen in actie

2 december 2011

PvdA en SP samen in actie

Zoals Mark Rutte het al zij in amerika wij willen jobs jobs jobs

Leden van de PvdA en SP hebben vrijdagavond gezamenlijk in Borne flyers uitgedeeld met daarop de oproep in actie te komen tegen de relatief grote bezuinigingen op sociale werkplaatsen, chronisch zieken, jeugdzorg en speciaal onderwijs.

Jonggehandicapten, bijstandsgerechtigden en werknemers van de sociale werkplaats moeten een deel van hun inkomen inleveren en 60.000 plekken in de sociale werkvoorziening worden geschrapt. Hierdoor zullen tienduizenden mensen achter de geraniums en in de armoede belanden of ze worden aan het werk gezet onder het minimumloon.

Chronisch zieken en gehandicapten krijgen minder zorg, maar moeten er meer voor gaan betalen. Kinderen in het speciaal onderwijs krijgen minder begeleiding en ondersteuning. Voor kinderen die jeugdzorg nodig hebben, komt er een financiële drempel. Dit zijn foute plannen en deze mensen mogen niet de rekening van de crisis betalen.

Op zaterdag 10 december maken PvdA, SP, vakbonden en andere organisaties in de Brabanthallen in Den Bosch gezamenlijk een vuist tegen deze verkeerde manier van bezuinigen onder het motto ‘Armoede werkt niet’. Voor wie er bij wil zijn, voor busvervoer vanuit de verschillende regio’s wordt gezorgd. Voor meer informatie zie gerelateerde links