SP Overijssel begint zelf meldpunt OVchipkaart

7 februari 2010

SP Overijssel begint zelf meldpunt OVchipkaart

De Overijsselse SP-fractie begint een meldpunt voor OV-chipkaartgebruikers. Bij het meldpunt kunnen reizigers hun ervaringen en klachten over de kaart
kwijt.

De SP maakt zich sterk voor goed en betaalbaar openbaar vervoer en een reizigersvriendelijke OV-chipkaart kan hier een steentje aan bijdragen. Hiervoor is het van belang dat er met een chipkaart in alle vervoersvormen te reizen is, het overstappen makkelijker word gemaakt, de privacy van de reiziger word beschermd en geen grote stijging van de kosten voor de reizigers die de overstap naar de OV-chipkaart maken. De nieuwsberichten laten tot nu toe het tegendeel zien.
"De Gedeputeerde J.W. Klaasen gaf na vragen van ons aan 'wat' marktonderzoek gedaan te hebben onder zijn kinderen. Wij willen dit onderzoek graag uitbreiden en alle reizigers in Overijssel een stem geven." aldus statenlid Willy Lourenssen. Het meldpunt is te vinden op Meldpunt OV-chipkaart