Buurten in het Wensink

29 oktober 2008

Buurten in het Wensink

Het is een gewoonte aan het worden dat Tweede Kamerleden of andere partijbestuurders de afdelingen komen helpen bij het ‘Buurten in de buurt’. Wethouder van de gemeente Doesburg en SP partij-coryfee Willem Bouman was helemaal naar Borne gekomen om samen met ons de ZO-krant af te geven aan de bewoners en daarbij te informeren of men nog iets aan ons te melden had. Aan het eind van de avond kon Willem onze jonge afdeling nog bruikbare tips meegeven.

Gelukkig viel de verwachte kou mee en konden we na een kleine twee uur door de buurt gestruind te hebben een aantal punten noteren die in volgorde van opsomming volgens bewoners aandacht verdienen.

• de meest gehoorde mening: het is plezierig wonen in het Wensink!

• ergerlijk is het vele vrachtverkeer door de Jupiterstraat

• speelplaatjse op de hoek Meteoorstraat/Taurusstraat moet nodig opgeknapt worden – de veelal ouderen die in de omgeving wonen hebben n.l. ook kleinkinderen die daar graag spelen

• bij de bouwputten voor de nieuwbouw wordt tot zeer laat ’s avonds doorgewerkt

• de saamhorigheid bij veel bewoners die hier al heel lang wonen is groot – jammer is het dat sommige gezinnen van buitenlandse afkomst of Nederlanders, die onaangepast gedrag vertonen, geen binding met hun buurtgenoten wensen