Gaat er eindelijk iets gebeuren aan de Steenbakkersweg?

17 juni 2012

Gaat er eindelijk iets gebeuren aan de Steenbakkersweg?

vuilstort aan de Steenbakkersweg in Borne
In april boden Borne-Nu en de SP het rapport ‘Pappen en nathouden’ aan naar aanleiding van een onderzoek dat door beide partijen was gedaan naar de houding van de gemeente Borne en de provincie Overijssel met betrekking tot de sanering van de voormalige vuilstort aan de Steenbakkersweg in Borne.

Borne-Nu heeft de overige raadsfracties meegekregen in het indienen van een motie (die dan ook raadsbreed werd aangenomen. Borne stelt nu 250.000 beschikbaar voor goed isoleren en (deels) afgraven van vervuilde grond en opnieuw met schone grond bedekken van het terrein. De wethouder kreeg opdracht verder met de provincie te onderhandelen.
Volgens afspraak heeft de SP-fractie in de Provinciale Staten in de persoon van Sybren Gerlofsma de kwestie in de staten onder de aandacht gebracht. Gerlofsma: 'We hebben afgesproken er bij de Perspectiefnota aandacht voor te vragen door er bij GS op aan te dringen de gemeente Borne waar nodig financieel tegemoet te komen bij het veiliger maken van de kleiputten, zowel in commissieverband als tijdens de Statenbehandeling, resp. 27 juni en 11 juli.' Sybren zal ons over de resultaten informeren.